22 Mart 2015 Pazar


Benim Vezirim
Çatalca Nahiyesi'nde Sürgün karyesi'nde re'aya kenisalarını ta'mir etmişler deyu Çatalca Nâibi i'lam itmekle ka'im-makam Paşa tashihi içün bir ferman yapdırub mühürdar yamağıyla göndermiş,ol-tarafda mu'ayene olunmuş fi'l hakika sahih imiş ve re'aya izinsiz yapmışlar deyu tekrar i'lam ve on kise akçe mühürdar yamağına hidmet vermişler  ben size izn'-i fermanı yaptırdım deyu tekrar tekrar re'ayadan on kise dahi almış na'ibi ve zabiti karyenin koca başılarını Haseki mübaşeretiyle ihzar ettirdim bostancı başı tarafında mahbusdurlar na'ibin takririni aldırıp tarafına gönderdim re'aya biz izinsiz yaptık deyu ikrar ederler imiş amma izinsiz cesaret edeceklerine akıl kesmaz her ne ise madem ki fermansız yapılmış şimdi mübaşir ve mi'mar ta'yin eyleyüb kenisayı külliyen hedm  ettirdesin ve bunları bostancı başı ma'rifetiyle istintak ettirüb hakikatte kimsenin haberi olmaksızın re'aya mı cesaret idüb yapmışlar yoksa na'ib ile karye zabitinin haberleri var mı iyice tahkik idüp taraf-ı hümayunuma haber viresin zira bu bir tarihte olmuş şey değildir bu maddede cürmü olanlar te'dib olunmalı ki sa'ire ibret olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder